FAQ items aan het laden...
COVID-19 / Corona2020-10-28T08:32:50+00:00

Geachte gast,

In ons grote pand hebben we meer dan voldoende ruimte om onze gasten op een veilige manier te kunnen ontvangen. Daarnaast hebben wij diverse maatregelen getroffen om een veilige omgeving te creëren. Onder andere door het plaatsen van ontsmettingszuilen op diverse locaties in het pand. Bovendien zijn het restaurant, de vergaderzalen en de lounge ingericht op 1,5 meter. Ons personeel draagt een mondkapje of staat achter een veiligheidsscherm. Voor jou en onze veiligheid zouden we het fijn vinden als je ook een mondkapje of enig andere vorm van gezichtsbescherming draagt, wanneer je bij Lumen Hotel & Events te gast bent.

Naar aanleiding van de persconferentie op 13 oktober 2020 zijn er aangescherpte maatregelen voor de horeca van kracht. Lees hieronder meer over de exacte details en wijzigingen per afdeling: Lumen Hotel, Lumen Events en het Bluefinger Restaurant.

Update 14 oktober 2020
Lumen Hotel Zwolle

Lumen Hotel

Ons hotel en restaurant zijn geopend voor hotelgasten. Ook met gepaste afstand mag je de gastvrijheid verwachten die je van ons gewend bent. Boek een verblijf zonder zorgen met onze flexibele boekingsopties en ons aangepast annuleringsbeleid.

Eten en drinken:

  • Zie meer info onder het kopje Bluefinger Restaurant op deze pagina.

Overige faciliteiten:

  • De fitnessruimte is geopend. Er kunnen maximaal 2 personen gebruik maken van onze fitnessruimte.
  • Per fiets regio Zwolle ontdekken? Je kunt bij onze receptie een fiets reserveren. Tevens kunnen wij een heerlijk lunchpakketje verzorgen wanneer je de omgeving gaat verkennen.
Lumen Hotel Zwolle

Lumen Events

Congressen en (noodzakelijke) bijeenkomsten zijn met een maximum van 30 personen toegestaan. Alle gasten worden op gepaste afstand van elkaar geplaatst.

Voor bijeenkomsten boven de 30 personen hebben we een oplossing, namelijk: Hybride Evenementen. Wij gaan graag het gesprek met je aan om de verschillende (online) mogelijkheden te bespreken.

Eten en drinken:

  • Tijdens bijeenkomsten onder de 30 personen is helaas beperkte service toegestaan.
  • Heb je een vraag over de doorgang of invulling van je bijeenkomst, training of evenement? Stuur alvast een mail naar sales@lumenzwolle.nl
Bluefinger Restaurant Zwolle

Bluefinger Restaurant

Wil je lunchen of dineren bij het Bluefinger Restaurant? Dan kan! Maar alleen wanneer je een hotelovernachting bij Lumen Hotel & Events hebt geboekt.

Eten en drinken:

  • In ons restaurant verzorgen wij ontbijt, lunch en diner – uitsluitend voor hotelgasten. Ook de Bluefinger Lounge is geopend, uitsluitend voor hotelgasten. In deze ruimtes staan de tafels op gepaste afstand.
  • Er geldt een verbod op verkoop van alcohol na 20.00 uur.
  • Per tafel placeren wij maximaal 4 personen, tenzij je met een grotere groep uit 1 huishouden komt.
  • Geeft het je een veiliger gevoel om lekker op de hotelkamer te blijven? Maak dan gebruik van de roomservice mogelijkheden.

Meestgestelde vragen

Ben je binnenkort bij ons te gast en vraag je je af welke maatregelen wij hebben getroffen met betrekking tot het Coronavirus? Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet van onze verschillende afdelingen: Hotel, Event Center en het Bluefinger Restaurant. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Worden eventgasten bij de ingang gecontroleerd op de eventuele ‘corona’ klachten?2020-05-27T11:55:56+00:00

Nee, wij vertrouwen hierbij op een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Wij gaan er vanuit dat iedereen de maatregelen die vanuit het RIVM zijn opgedragen in acht neemt en dus thuis blijft wanneer nodig. Wij sturen voorafgaand aan iedere bijeenkomst een ‘adviesbrief’ naar onze contactpersonen waarin wij ook vragen om deze door te sturen aan alle betrokken deelnemers. Gasten die ten tijde van het evenement last hebben van corona-klachten moeten thuisblijven.

 

Kan het zijn dat er meer groepen aanwezig zijn op de dag van mijn reservering?2020-09-16T09:18:11+00:00

Dat zou kunnen, onze locatie heeft meerdere ingangen en meerdere zalen om te reserveren. Wanneer de aantallen het toelaten en de programma’s naast elkaar passen kan het dus zijn dat er meerdere groepen in huis zijn. Hierbij staat de veiligheid van onze gasten en medewerkers voorop.

Welke voorzorgsmaatregelen zijn er genomen om verspreiding van het corona virus tegen te gaan?2020-05-27T12:09:04+00:00

De gezondheid en veiligheid van onze gasten en medewerkers hebben onze hoogste prioriteit. Bij Lumen Hotel & Events nemen we de gestelde RIVM maatregelen erg serieus. Vanwege COVID-19 hebben we daarom een aanvullend hygiëne- en schoonmaakbeleid geïmplementeerd om een veilige en gezonde omgeving te bieden voor zowel gasten als personeel. Dit houdt in:

  • Onze medewerkers moeten hun handen regelmatig wassen en ontsmetten.
  • Er is overal in het hotel, het event center en het restaurant desinfectiegel beschikbaar.
  • We hebben ons schoonmaakprotocol bijgewerkt, zodat:
    • deurklinken, liftknoppen, de balie van de receptie en andere vaak aangeraakte objecten vaker worden gedesinfecteerd, in alle openbare ruimtes binnen onze locatie;
    • alle kamers en sleutels (nog) grondig(er) gereinigd worden na elke check-out, met gespecialiseerde desinfecterende schoonmaakproducten en met speciale aandacht voor items die vaak worden aangeraakt.
  • We schudden geen handen en maken geen fysiek contact met gasten en collega’s, zoals wordt aanbevolen door internationale en nationale richtlijnen.
  • Het aantal tafels in de lounge wordt verminderd, waardoor de ruimte tussen de tafels wordt vergroot.
  • Tafels worden na elk gebruik ontsmet met ontsmettingsmiddel, zodat gasten zich prettig en veilig voelen in onze lounge.
  • Om besmetting van onze gasten en medewerkers te voorkomen staan er op onze balies en barren plexiglazen wanden.
  • Gelieve de aangegeven looproutes te volgen. Deze routes zijn zichtbaar gemaakt met behulp van vloerstickers, vloertape en bordjes.
Als ik een ruimte wil reserveren kan dat ik daar dan wel catering bij bestellen?2020-05-27T11:57:06+00:00

Ja vanaf 1 juni is het weer toegestaan om eten en drinken te serveren. Waar nodig hebben wij ons catering arrangement en invullingen aangepast en ‘corona proof’ gemaakt.

Wordt er ontbijt, lunch en diner geserveerd?2020-10-20T13:10:26+00:00

Voor Hotelgasten is er de mogelijk om gebruik te maken van ontbijt, luncht en diner. We serveren ontbijt, lunch en diner in overeenstemming met de gestelde richtlijnen van het RIVM, zoals de 1,5 meter afstand. Ons restaurant, lounge en terras zijn zo opgezet dat u met 2 personen (of met meer personen wanneer dit een gezamenlijk huishouden vormt) aan een tafel kunt zitten. Wij zorgen voor een veilige omgeving!

Kan ik nog wel fietsen huren?2020-09-01T11:51:45+00:00

Ja, dit is mogelijk voor 12,50 per fiets, per dag (Elektrische Fiets voor 22,50 euro per fiets).
Na gebruik worden de contactpunten (handvaten, remmen en sloten) gedesinfecteerd.

Hoe kan ik mijn hotelverblijf annuleren?2020-10-28T10:45:46+00:00

Wij adviseren om rechtstreeks te mailen of te bellen voor het maken van een reservering bij Lumen Hotel & Events. Wanneer je rechtstreeks bij ons boekt ontvang je de meest flexibele voorwaarden. Wanneer je een flexibel tarief hebt geboekt dan kun je je reis tot op de dag zelf uiterlijk  tot 12:00 kosteloos annuleren (telefonisch of per e-mail).

Voor niet-restitueerbare tarieven geldt dat bij annulering je geld niet terug krijgt. In bepaalde gevallen kan reservering worden verplaatst naar een later moment. Neem hierover contact op met onze receptie via email of bel naar 088-1471471

Wanneer je een verblijf geboekt hebt via een boekingssite gelden de annuleringsvoorwaarden van de boekingssite.

Zorgen jullie voor extra schoonmaak tijdens mijn evenement?2020-05-27T11:56:30+00:00

Uiteraard! Onze toiletten worden op vaste momenten (voor en na pauzes) schoongemaakt wat wij aftekenen op checklisten. Daarnaast worden alle openbare ruimtes, oppervlakten en contactpunten meerdere malen per dag schoongemaakt en gedesinfecteerd.

Uw meetingroom wordt voor gebruik schoongemaakt en de tafels gedesinfecteerd. Mocht u het prettig vinden om dit voor uw bezoek nogmaals zelf te doen dan kan dat, wij verzorgen daarvoor papieren tissues en oppervlaktespray.

Daarnaast is bij elke ingang desinfectie-gel aanwezig en zien wij er op toe dat alle gasten bij binnenkomst hun handen desinfecteren. Ook bij de toiletten zorgen wij voor desinfectie punten zodat u hier gebruik van kan maken.  In de meeting rooms zelf zorgen wij voor desinfectie-gel, oppervlakte spray en papieren tissues voor het reinigen van uw tafel indien gewenst.

Zijn er bijzonderheden waar ik rekening mee kan houden voor de check in en check out?2020-05-27T12:08:24+00:00

Onze receptie is en blijft 24 uur bemand. Bij check-in moet elke gast zich te kunnen legitimeren, leg hierbij het legitimatiebewijs op de balie zodat de medewerker dit niet hoeft aan te nemen.
Wij adviseren om te betalen per pin of creditcard.

Kunnen er (teambuilding-)activiteiten plaatsvinden tijdens onze bijeenkomst?2020-05-27T11:56:21+00:00

Met de diverse maatregelen in acht houdend is dit wel lastiger, maar niet onmogelijk. Mocht u met een klein gezelschap een activiteit willen ondernemen dan bieden wij diverse mogelijkheden. Bijvoorbeeld een HAKA workshop (ook met grotere aantallen). Hierbij is het alleen noodzakelijk dat wij een grote ruimte reserveren zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden. Mocht u hier meer over willen weten neem dan geruste contact met ons op.

Kunnen jullie in de vergaderzalen voldoen aan de 1,5 meter afstand die het RIVM adviseert?2020-06-22T09:37:19+00:00

Ja, wij hebben onze zaalopstellingen zo aan gepast dat hier te allen tijde 1,5 meter afstand tussen de deelnemers zit. Daarnaast is er nog voldoende ruimte om in de zaal rond te lopen, voor een trainer of spreker bijvoorbeeld. Onderstaand vind je de capaciteiten van onze meetingrooms, skyboxen en businessclubs in diverse opstellingen.

In de openbare ruimtes vragen wij onze gasten om zo veel mogelijk de 1,5 meter aftstand aan te houden. Wij vragen gasten om de aangegeven looproute te volgen om te voorkomen dat men elkaar onnodig moet passeren.

Zaal Theater Theater  1,5 meter Cabaret Cabaret 1,5 meter U vorm U vorm 1,5 meter Bijzonderheden
LUMEN EVENT CENTER
Centrale Plein 500 80 300 32 40 20
Meetingroom 10 x x x Boardroom voor 4-6 personen
Meetingroom 11 40 10 20 8 20 6
Meetingroom 12 40 10 20 8 20 6
Meetingroom 13 20 5 14 6 14 6
Meetingroom 11L 85 20 40 18 40 18 MR 11 en 12 gekoppeld
Meetingroom 12L 65 16 35 16 35 16 MR 12 en 13 gekoppeld
Meetingroom  11XL 120 30 80 30 40 20 MR 11, 12 en 13 gekoppeld
Meetingroom 14 x x x Ingericht als vast koffie corner
Meetingroom 15 50 12 30 9 30 8
Meetingroom 16 x x x Ingericht voor techniek opslag
Meetingroom 17 34 8 18 8 18 6
Meetingroom 18 44 11 24 8 24 8
Meetingroom 17L 80 20 60 18 40 18 MR 17 en 18 gekoppeld
Meetingroom 20 x x x Boardroom voor 10 personen
Meetingroom 21 50 12 30 8 30 7
Meetingroom 22 50 12 30 8 30 8
Meetingroom 21L 110 26 60 18 40 18 MR 21 en 22 gekoppeld
Meetingroom 23 15 4 12 4 12 4
Meetingroom 24 15 4 12 4 12 4
Meetingroom 23L 30 8 20 10 20 8 MR 23 en 24 gekoppeld
Meetingroom 25 24 6 18 8 18 8
Meetingroom 27 100 25 50 24 40 16
Meetingroom 28 50 12 30 12 30 10
Meetingroom 27L 180 45 70 32 40 20 MR 27 en 28 gekoppeld
LUMEN HOTEL
Edison x x x Boardroom voor 4-6 personen
Lorentz 80 20 40 10 30 12
PEC ZWOLLE STADION
Skybox 1 40 10 20 8 20 8
Skybox 2/3 x x x Geen zakelijk opstelling mogelijk
Skybox 4 40 10 20 8 20 8
Skybox 5 40 10 20 8 20 8
Business Loge 50 12 30 10 20 12
Business Loge plus 20 5 x 15
Businessclub 1 200 50 150 40 40 18
Businessclub 2 200 50 150 40 40 18
Hoe zorgen jullie ervoor dat iedereen veilig zijn of haar catering kan ontvangen?2020-10-22T07:18:16+00:00
update 13 oktober 2020

Tijdens bijeenkomsten onder de 30 personen is helaas beperkte service toegestaan. Heb je een vraag over de doorgang of invulling van je bijeenkomst, training of evenement? Stuur alvast een mail naar sales@lumenzwolle.nl

Welke extra maatregelen zijn er getroffen in het Event Center?2020-05-27T11:57:34+00:00

Naast algemene maatregelen van het RIVM hebben wij in het event center 6 pijlers opgesteld voor een veilig evenement.
Deze pijlers zijn:

  • Routing. Volg de aangegeven looproute en houd 1,5 meter afstand.
  • Aangepaste zaalopstellingen. Onze ruimtes worden in 1,5 meter opstellingen klaargezet zodat er 1,5 meter ruimte is tussen de gasten.
  • Extra schoonmaak. Gedurende de dag wordt er extra schoongemaakt.
  • Catering. Er zijn aangepaste cateringinvullingen voor uw evenement.
  • Controle. Er is een gastvrouw/gastheer aanwezig tijdens uw event. Hij/zij ziet toe op de gestelde regels en maatregelen.
  • Personeel. Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM
Kan er tijdens mijn evenement een lunch- of dinerbuffet plaatsvinden?2020-10-20T13:05:27+00:00
update 14 oktober 2020

Tijdens bijeenkomsten is helaas beperkte service toegestaan. Heb je een vraag over de doorgang of invulling van je bijeenkomst, training of evenement? Stuur alvast een mail naar sales@lumenzwolle.nl

Zijn er corona besmettingen bekend bij jullie medewerkers of gasten?2020-10-20T13:08:39+00:00
update 14 oktober 2020

Er is tot op heden geen enkele besmetting bekend bij onze medewerkers of gasten. Wij blijven de ontwikkelingen, maatregelen en voorschriften omtrent het corona virus nauwgezet volgen en doen alles wat we kunnen om onze medewerkers en gasten hierover zo goed mogelijk te informeren.

Is de garderobe wel gewoon beschikbaar voor mijn jas en tas?2020-05-27T11:55:46+00:00

Ja onze garderobe rekken zijn beschikbaar. Toch adviseren wij een ieder om zijn of haar jas en andere spullen die niet nodig zijn in de auto of thuis te laten wanneer mogelijk.

Is de fitness geopend?2020-05-27T11:55:30+00:00

Ja, onze fitness van Lumen Hotel & Events is geopend. Er kunnen maximaal 2 personen gebruik maken van onze fitnessruimte.
Ook in deze ruimte geldt de 1,5 meter afstand regel en zijn er bijbehorende desinfectie maatregelen.

Mijn vraag staat er niet bij

Stuur een e-mail of bel naar 088-1471471
MAIL ONS