FAQ items aan het laden...
FAQ Covid-19 / Corona2020-05-28T11:19:01+00:00

Ben je binnenkort bij ons te gast en vraag je je af welke maatregelen wij hebben getroffen met betrekking tot het Coronavirus? Wij hebben de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet van onze verschillende afdelingen: Hotel, Event Center en het Bluefinger Restaurant. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.

Is de garderobe wel gewoon beschikbaar voor mijn jas en tas?2020-05-27T11:55:46+00:00

Ja onze garderobe rekken zijn beschikbaar. Toch adviseren wij een ieder om zijn of haar jas en andere spullen die niet nodig zijn in de auto of thuis te laten wanneer mogelijk.

Zorgen jullie voor extra schoonmaak tijdens mijn evenement?2020-05-27T11:56:30+00:00

Uiteraard! Onze toiletten worden op vaste momenten (voor en na pauzes) schoongemaakt wat wij aftekenen op checklisten. Daarnaast worden alle openbare ruimtes, oppervlakten en contactpunten meerdere malen per dag schoongemaakt en gedesinfecteerd.

Uw meetingroom wordt voor gebruik schoongemaakt en de tafels gedesinfecteerd. Mocht u het prettig vinden om dit voor uw bezoek nogmaals zelf te doen dan kan dat, wij verzorgen daarvoor papieren tissues en oppervlaktespray.

Daarnaast is bij elke ingang desinfectie-gel aanwezig en zien wij er op toe dat alle gasten bij binnenkomst hun handen desinfecteren. Ook bij de toiletten zorgen wij voor desinfectie punten zodat u hier gebruik van kan maken.  In de meeting rooms zelf zorgen wij voor desinfectie-gel, oppervlakte spray en papieren tissues voor het reinigen van uw tafel indien gewenst.

Kunnen jullie in de vergaderzalen voldoen aan de 1,5 meter afstand die het RIVM adviseert?2020-06-22T09:37:19+00:00

Ja, wij hebben onze zaalopstellingen zo aan gepast dat hier te allen tijde 1,5 meter afstand tussen de deelnemers zit. Daarnaast is er nog voldoende ruimte om in de zaal rond te lopen, voor een trainer of spreker bijvoorbeeld. Onderstaand vind je de capaciteiten van onze meetingrooms, skyboxen en businessclubs in diverse opstellingen.

In de openbare ruimtes vragen wij onze gasten om zo veel mogelijk de 1,5 meter aftstand aan te houden. Wij vragen gasten om de aangegeven looproute te volgen om te voorkomen dat men elkaar onnodig moet passeren.

Zaal Theater Theater  1,5 meter Cabaret Cabaret 1,5 meter U vorm U vorm 1,5 meter Bijzonderheden
LUMEN EVENT CENTER
Centrale Plein 500 80 300 32 40 20
Meetingroom 10 x x x Boardroom voor 4-6 personen
Meetingroom 11 40 10 20 8 20 6
Meetingroom 12 40 10 20 8 20 6
Meetingroom 13 20 5 14 6 14 6
Meetingroom 11L 85 20 40 18 40 18 MR 11 en 12 gekoppeld
Meetingroom 12L 65 16 35 16 35 16 MR 12 en 13 gekoppeld
Meetingroom  11XL 120 30 80 30 40 20 MR 11, 12 en 13 gekoppeld
Meetingroom 14 x x x Ingericht als vast koffie corner
Meetingroom 15 50 12 30 9 30 8
Meetingroom 16 x x x Ingericht voor techniek opslag
Meetingroom 17 34 8 18 8 18 6
Meetingroom 18 44 11 24 8 24 8
Meetingroom 17L 80 20 60 18 40 18 MR 17 en 18 gekoppeld
Meetingroom 20 x x x Boardroom voor 10 personen
Meetingroom 21 50 12 30 8 30 7
Meetingroom 22 50 12 30 8 30 8
Meetingroom 21L 110 26 60 18 40 18 MR 21 en 22 gekoppeld
Meetingroom 23 15 4 12 4 12 4
Meetingroom 24 15 4 12 4 12 4
Meetingroom 23L 30 8 20 10 20 8 MR 23 en 24 gekoppeld
Meetingroom 25 24 6 18 8 18 8
Meetingroom 27 100 25 50 24 40 16
Meetingroom 28 50 12 30 12 30 10
Meetingroom 27L 180 45 70 32 40 20 MR 27 en 28 gekoppeld
LUMEN HOTEL
Edison x x x Boardroom voor 4-6 personen
Lorentz 80 20 40 10 30 12
PEC ZWOLLE STADION
Skybox 1 40 10 20 8 20 8
Skybox 2/3 x x x Geen zakelijk opstelling mogelijk
Skybox 4 40 10 20 8 20 8
Skybox 5 40 10 20 8 20 8
Business Loge 50 12 30 10 20 12
Business Loge plus 20 5 x 15
Businessclub 1 200 50 150 40 40 18
Businessclub 2 200 50 150 40 40 18
Kan het zijn dat er meer groepen aanwezig zijn op de dag van mijn reservering?2020-05-27T11:56:47+00:00

Dat zou kunnen, onze locatie heeft meerdere ingangen en meerdere zalen om te reserveren. Wanneer de aantallen het toelaten en de programma’s naast elkaar passen kan het dus zijn dat er meerdere groepen in huis zijn. Hierbij staat de veiligheid van onze gasten en medewerkers voorop er zullen er niet meer dan 30 personen aanwezig zijn in het event center!

Is de fitness geopend?2020-05-27T11:55:30+00:00

Ja, onze fitness van Lumen Hotel & Events is geopend. Er kunnen maximaal 2 personen gebruik maken van onze fitnessruimte.
Ook in deze ruimte geldt de 1,5 meter afstand regel en zijn er bijbehorende desinfectie maatregelen.

Hoe zorgen jullie ervoor dat iedereen veilig zijn of haar catering kan ontvangen?2020-05-27T11:56:38+00:00

Allereerst draagt ons keuken- en bedienend personeel handschoenen tijdens het bereiden en serveren van catering items. Verder is ons arrangement aangepast waardoor wij zo veel mogelijk catering serveren in per persoon porties. Deze catering items worden uitgereikt door één van de medewerkers.  Denk hierbij aan kleine zoete versnaperingen in afgesloten doosjes, lunchpakketjes of gesneden fruitsalade in afgesloten bakjes.

Bij de koffiemachines staat een medewerker die een heerlijk kopje koffie klaarmaakt. Zo hoeft u de koffie machine niet aan te raken. Verder verzorgen wij in de vergaderzalen voor iedereen een individuele fles bronwater. Indien er frisdrank of alcoholische dranken worden geschonken zullen deze op bestelling worden ingeschonken en van achter een plexiglazen wand worden uitgereikt door één van onze medewerkers.

Welke extra maatregelen zijn er getroffen in het Event Center?2020-05-27T11:57:34+00:00

Naast algemene maatregelen van het RIVM hebben wij in het event center 6 pijlers opgesteld voor een veilig evenement.
Deze pijlers zijn:

  • Routing. Volg de aangegeven looproute en houd 1,5 meter afstand.
  • Aangepaste zaalopstellingen. Onze ruimtes worden in 1,5 meter opstellingen klaargezet zodat er 1,5 meter ruimte is tussen de gasten.
  • Extra schoonmaak. Gedurende de dag wordt er extra schoongemaakt.
  • Catering. Er zijn aangepaste cateringinvullingen voor uw evenement.
  • Controle. Er is een gastvrouw/gastheer aanwezig tijdens uw event. Hij/zij ziet toe op de gestelde regels en maatregelen.
  • Personeel. Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM
Kan er tijdens mijn evenement een lunch- of dinerbuffet plaatsvinden?2020-05-27T11:56:07+00:00

Dat is voor ons ook nog een beetje onduidelijk. Vanzelfsprekend kan het wel, maar is het nog lastig om dit ‘corona proof’ te serveren. Het zal meer een buffet worden voorzien van kleine, per persoons broodjes/gerechtjes die ook verpakt of afgeschermd zullen zijn. Samen met onze chef en het keukenteam zijn wij hierover aan het brainstormen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor een buffet te bespreken.

Als ik een ruimte wil reserveren kan dat ik daar dan wel catering bij bestellen?2020-05-27T11:57:06+00:00

Ja vanaf 1 juni is het weer toegestaan om eten en drinken te serveren. Waar nodig hebben wij ons catering arrangement en invullingen aangepast en ‘corona proof’ gemaakt.

Welke voorzorgsmaatregelen zijn er genomen om verspreiding van het corona virus tegen te gaan?2020-05-27T12:09:04+00:00

De gezondheid en veiligheid van onze gasten en medewerkers hebben onze hoogste prioriteit. Bij Lumen Hotel & Events nemen we de gestelde RIVM maatregelen erg serieus. Vanwege COVID-19 hebben we daarom een aanvullend hygiëne- en schoonmaakbeleid geïmplementeerd om een veilige en gezonde omgeving te bieden voor zowel gasten als personeel. Dit houdt in:

  • Onze medewerkers moeten hun handen regelmatig wassen en ontsmetten.
  • Er is overal in het hotel, het event center en het restaurant desinfectiegel beschikbaar.
  • We hebben ons schoonmaakprotocol bijgewerkt, zodat:
    • deurklinken, liftknoppen, de balie van de receptie en andere vaak aangeraakte objecten vaker worden gedesinfecteerd, in alle openbare ruimtes binnen onze locatie;
    • alle kamers en sleutels (nog) grondig(er) gereinigd worden na elke check-out, met gespecialiseerde desinfecterende schoonmaakproducten en met speciale aandacht voor items die vaak worden aangeraakt.
  • We schudden geen handen en maken geen fysiek contact met gasten en collega’s, zoals wordt aanbevolen door internationale en nationale richtlijnen.
  • Het aantal tafels in de lounge wordt verminderd, waardoor de ruimte tussen de tafels wordt vergroot.
  • Tafels worden na elk gebruik ontsmet met ontsmettingsmiddel, zodat gasten zich prettig en veilig voelen in onze lounge.
  • Om besmetting van onze gasten en medewerkers te voorkomen staan er op onze balies en barren plexiglazen wanden.
  • Gelieve de aangegeven looproutes te volgen. Deze routes zijn zichtbaar gemaakt met behulp van vloerstickers, vloertape en bordjes.
Hoe kan ik mijn hotelverblijf annuleren?2020-05-27T11:57:54+00:00

Wij adsiveren om rechtstreeks te mailen of te bellen voor het maken van een reservering bij Lumen Hotel & Events. Wanneer je rechtstreeks bij ons boekt ontvang je de meest flexibele voorwaarden. Wanneer je een flexibel tarief hebt geboekt dan kun je je reis tot op de dag zelf uiterlijk  tot 12:00 kosteloos annuleren (telefonisch of per e-mail).

Voor niet-restitueerbare tarieven geldt dat bij annulering je geld niet terug krijgt. In bepaalde gevallen kan reservering worden verplaatst naar een later moment. Neem hierover contact op met onze receptie via email of bel naar 088-1471471

Wanneer je een verblijf geboekt hebt via een boekingssite gelden de annuleringsvoorwaarden van de boekingssite.

Kunnen er (teambuilding-)activiteiten plaatsvinden tijdens onze bijeenkomst?2020-05-27T11:56:21+00:00

Met de diverse maatregelen in acht houdend is dit wel lastiger, maar niet onmogelijk. Mocht u met een klein gezelschap een activiteit willen ondernemen dan bieden wij diverse mogelijkheden. Bijvoorbeeld een HAKA workshop (ook met grotere aantallen). Hierbij is het alleen noodzakelijk dat wij een grote ruimte reserveren zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden. Mocht u hier meer over willen weten neem dan geruste contact met ons op.

Moet er gepauzeerd worden in de vergaderzaal of zijn daar nog andere opties voor?2020-05-27T11:57:15+00:00

Dit is afhankelijk van de wens van de onze gasten en de drukte op de locatie. Het Centrale Plein biedt in veel gevallen voldoende ruimte om op afstand met elkaar te pauzeren.
Wanneer de gasten het zelf prettiger/veiliger vinden om in de ruimte te pauzeren dan is dat mogelijk en brengen wij de catering in de zaal.

Wanneer er meerdere groepen op locatie zijn aanwezig zijn dan gaan we werken met tijdsvakken voor de pauzes. Zo heeft iedere groep de mogelijkheid om de meetingroom even te verlaten in de pauze. Hiermee voorkomen wij dat er rijen ontstaan bij de koffie automaat en/of de toiletten. Eventueel bestaat er in het Event Center ook de mogelijkheid om een extra (naastgelegen) meetingroom te boeken waar de pauze momenten kunnen plaatsvinden.

Kan ik nog wel fietsen huren?2020-09-01T11:51:45+00:00

Ja, dit is mogelijk voor 12,50 per fiets, per dag (Elektrische Fiets voor 22,50 euro per fiets).
Na gebruik worden de contactpunten (handvaten, remmen en sloten) gedesinfecteerd.

Wordt er ontbijt, lunch en diner geserveerd?2020-05-27T12:02:39+00:00

Voor Hotelgasten is er de mogelijk om gebruik te maken van ontbijt, luncht en diner. Vanaf 1 juni is ons restaurant & terras is geopend en serveren we ontbijt, lunch en diner in overeenstemming met de gestelde richtlijnen van het RIVM, zoals de 1,5 meter afstand. Ons restaurant, lounge en terras zijn zo opgezet dat u met 2 personen (of met meer personen wanneer dit een gezamenlijk huishouden vormt) aan een tafel kunt zitten. Wij zorgen voor een veilige omgeving tijdens het ontbijt, lunch of diner.

Zijn er corona besmettingen bekend bij jullie medewerkers of gasten?2020-05-27T14:00:27+00:00

Er is geen enkele besmetting bekend bij onze medewerkers of gasten. Wij blijven de ontwikkelingen, maatregelen en voorschriften omtrent het corona virus nauwgezet volgen en doen alles wat we kunnen om onze medewerkers en gasten hierover zo goed mogelijk te informeren.

Worden eventgasten bij de ingang gecontroleerd op de eventuele ‘corona’ klachten?2020-05-27T11:55:56+00:00

Nee, wij vertrouwen hierbij op een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Wij gaan er vanuit dat iedereen de maatregelen die vanuit het RIVM zijn opgedragen in acht neemt en dus thuis blijft wanneer nodig. Wij sturen voorafgaand aan iedere bijeenkomst een ‘adviesbrief’ naar onze contactpersonen waarin wij ook vragen om deze door te sturen aan alle betrokken deelnemers. Gasten die ten tijde van het evenement last hebben van corona-klachten moeten thuisblijven.

 

Zijn er bijzonderheden waar ik rekening mee kan houden voor de check in en check out?2020-05-27T12:08:24+00:00

Onze receptie is en blijft 24 uur bemand. Bij check-in moet elke gast zich te kunnen legitimeren, leg hierbij het legitimatiebewijs op de balie zodat de medewerker dit niet hoeft aan te nemen.
Wij adviseren om te betalen per pin of creditcard.

Mijn vraag staat er niet bij

Stuur een e-mail of bel naar 088-1471471
MAIL ONS