Loading...

Lumen Blog #4

//Lumen Blog #4

Lumen Blog #4

Lumen Blog #4 – Onze tips voor een succesvol evenement

Wat moet je absoluut wel of juist helemaal niet doen in de voorbereiding van een evenement voor uw bedrijf? En wat is handig om te weten op de dag zelf?
Het organiseren van een zakelijke bijeenkomst is best lastig. Uw gasten moeten de best mogelijke ervaring beleven. Een slecht georganiseerde bijeenkomst heeft niet de gewenste uitstraling en is verspilde tijd, geld en moeite.

Onze eigen experts van diverse afdelingen binnen Lumen Hotel & Events geven een aantal bruikbare tips:

Sylvia Oosterloo - Banquet Sales Manager

Bekijk hier de tip van Sylvia

Maak beslissingen vanuit uw gasten!

Vanzelfsprekend heeft u als organisatie een idee over hoe het evenement er uit gaat zien. Zorg ervoor dat deze ideeën aansluiten op de verwachtingen van uw doelgroep. Willen uw gasten graag luisteren naar inspirerende sprekers of moet er ook ruimte zijn voor interactie. Alleen plenaire sessies of juist workshops met verschillende onderwerpen. En misschien nog wel zo belangrijk, gaat u voor heerlijke culinaire borrelhapjes of juist de oer Hollandse bitterbal?

Laura ter Horst - Banquet Sales

Bekijk hier de tip van Laura!

Plan een locatiebezoek!

Wanneer u een evenement organiseert dan wilt u dat het tot in de puntjes goed verzorgd wordt, op alle details gelet wordt, precies zoals u het in gedachten heeft. Tijdens een locatiebezoek wordt er een goed beeld gegeven van de mogelijkheden op adviserende wijze. Kom gerust eens langs!

Jordi Knopert - Event Manager

Bekijk hier de tip van Jordi!

Schenk aandacht aan AV!

Tijdens een evenement is het altijd hectisch, hoe fijn is het dat onze AV technicus een groot deel van deze ‘stress’ bij u weg neemt.

U hoeft zich geen zorgen te maken over een beamer, microfoon, filmpje, presentatie die wel of niet doen. U kan er simpelweg gewoon vanuit gaan dat dit allemaal voor u wordt geregeld door iemand die zeer kundig is en u juist verrast op het gebied van audiovisuele middelen. Kortom, u heeft zelf tijd voor het belangrijkste: uw gasten!

Paula Wiersma - Banquet Sales

Bekijk hier de tip van Paula!

Maak een checklist!

Een checklist….ik houd ervan! Het is erg prettig om tijdens de organisatie van een evenement, of deze nou groot of klein is, planmatig te werken. De kracht van een checklist is enorm, een checklist helpt je bij de planning en structuur , zo kun je eigenlijk niets vergeten en kun je afvinken wat klaar is!

Jaschenka Rozema - Floor Manager

Bekijk hier de tip van Jaschenka

Communicatie is belangrijk!

Communicatie is van groot belang op de dag van het evenement. Vraag altijd het telefoonnummer van de floormanager en houdt goed contact met elkaar.  Als deze verhouding goed zit, sta je al met 1-0 voor zeg ik altijd. Zijn er wijzigingen? Geef het door zodat we snel kunnen schakelen om alles naar wens te laten verlopen. Als een contactpersoon aan het einde van de dag ons bedankt, en aangeeft dat we zo flexibel zijn is het wat mij betreft geslaagd.

Door | 2018-09-06T08:14:34+00:00 september 6th, 2018|Blog Lumen|0 Reacties

About the Author:

Geef een reactie