Loading...

Lumen Blog #8

//Lumen Blog #8

Lumen Blog #8

Blog #8 Het ontstaan van onze Virtual Reality Experience 

In deze blog de ontwikkeling van onze eigen Virtual Reality video. Sinds eind december staat onze VR experience online. Waarom is er voor deze vorm van videomarketing gekozen?

De vraag

De vraag die ontstond vanuit eerdere ontwikkelingen: “Hoe kunnen we onze toekomstige gasten onze locatie laten zien en echt laten ervaren?” Uit onderzoek blijkt namelijk dat opdrachtgevers minder vaak een locatie bezoeken. In 2018 bezocht 21% van de boekers altijd de locatie waar dat percentage in 2016 nog 28 % was.  Voornamelijk drukbezette event managers, management assistenten en organisatoren hebben geen tijd om alle uitgevraagde locaties te bezoeken.

Het antwoord
Ons antwoord: Kan het niet in het in ‘real life’?  Dan moeten de gasten de beleving hebben er daadwerkelijk te zijn.  Met 28 multifunctionele zalen, een viersterren hotel en een toprestaurant onder één dak biedt Lumen Zwolle volop mogelijkheden voor overnachten, dineren en voor bijeenkomsten van 2 tot 2.000 personen. Om deze beleving te ontwikkelen hebben we in samenwerking met Studio Cray en 3D Virtual Reality video ontwikkelt om zo alle facetten van onze locatie uit te lichten.

Waarom VR
Net als een goed boek, heeft VR de macht om mensen naar een andere plaats en tijd te transporteren, waardoor ze ergens ver weg en naar een andere omgeving worden weggestuurd. Terwijl fotografie en normale video de kijker op een bepaalde afstand houden, nodigt 360 video ze uit voor een scène. Daarnaast groeit de vraag naar beleving. Waar in 2016 nog 16% van de bezoekers verwachtte VR foto’s te zien op de website, is het in 2017-2018 al gegroeid naar 25%. Ook de vraag naar een locatievideo is de afgelopen 3 jaar gegroeid van 9% naar 24%.

Wij willen onze gasten het voelbare gevoel geven ‘er te zijn’. Maar de belangrijkste reden: het is een oplossing voor het gebrek aan betrokkenheid en bewustzijn bij ontvangers van traditionele media (foto’s, teksten, etcetera).

Beleving met persoonlijke boodschap
Voorafgaand aan de video zien onze gasten een korte vlog van één van onze collega’s. Om zo onze locatie én contactpersoon al vast een te beetje kennen.  Veelal horen wij “wauw, wat een prachtige locatie, dat verwacht je niet in een stadion!”. Omdat we dit enthousiasme ook willen creëren bij gasten die nog niet eerder op locatie zijn geweest biedt onze VR experience uitkomst! Nieuwsgierig geworden? Neem dan alvast een kijkje! Bekijk hiernaast de VR Experience van Gerika Lubbinge.

En uiteraard, om de locatie helemaal tot in de puntjes te kunnen beoordelen is het algehele gevoel erg belangrijk: “Past het bij mijn organisatie? Wat is de uitstraling van de crew? Wat wordt de routing? Hoe is de band met mijn contactpersoon?” Dit gevoel kunnen we in de VR experience helaas nog niet voor u vast leggen. Daarom staat de koffie voor u klaar en zorgen we graag voor een complete Lumen Experience.

(bron cijfers: Highprofilelocaties – Locatieonderzoek 2017-2018).

Door |2019-02-07T12:27:10+00:00februari 7th, 2019|Blog Lumen|0 Reacties

Geef een reactie