Loading...

Maak kennis met.. Banquet Sales

//Maak kennis met.. Banquet Sales

Maak kennis met.. Banquet Sales

Maak kennis met “Banquet Sales”

In deze editie maakt u kennis met de ‘typ-miepen’ van Lumen Hotel & Events. Gekheid natuurlijk, ons Banquet Sales team doet veel meer dan alleen maar typen. Maar eerlijk is eerlijk, dat is wel een van onze dagelijkse bezigheden. Banquet Sales, beter bekend als het binnendienst salesteam van een hotel en evenementen locatie. Ons team bestaat uit drie vaste medewerkers en ieder schooljaar een vaste stagiaire. Met zijn vieren zijn wij verantwoordelijk voor diverse taken.

Wat we doen

Zo ontvangen wij aanvragen per telefoon, mail of rechtstreeks via onze collega’s van Sales. Deze aanvragen verwerken wij in ons reserveringssysteem en de wensen typen wij uit in een offerte. Na het versturen van de offerte houden wij contact met onze opdrachtgevers. Wij bellen of de offerte goed is ontvangen of naar aanleiding van diverse wijzigingen mailen wij een aangepaste versie.

Bij een definitieve boeking houden wij natuurlijk contact tot aan het evenement en daarna dragen wij het over aan onze afdeling Operations. De kleinste details zijn misschien wel het belangrijkst, die worden dan verwerkt in ons interne draaiboek. Zo weten de collega’s van andere afdelingen precies wat ze kunnen verwachten; hoe laat de organisatie er is, welke dieetwensen er zijn of wat de feestelijke afsluiting is.

Uitdagende baan

De uitdaging zit hem in de variatie, bovenstaande werkwijze hebben wij voor een kleine vergadering, maar ook voor een zakelijk congres, personeelsfeest of een privéfeest zoals een verjaardag of bruiloft. Iedere opdrachtgever verwacht hetzelfde maar toch op een andere manier. We denken met de gasten mee, adviseren ze waar nodig en proberen zo veel mogelijk zorg uit handen te nemen door nog net die bos bloemen te regelen om de gastspreker cadeau te geven.

Naast het innige contact met onze opdrachtgevers is de Banquet Sales misschien ook wel een beetje de spin in het web van de interne organisatie. Rechtstreeks schakelen met de keuken en het restaurant over een luxe diner en de invulling van het menu. Een meeting met de collega’s van operations om de specifieke opstelling en aankleding te bespreken maar ook het contact met de receptie is er dagelijks om bijvoorbeeld die ene voorovernachting nog even vast te leggen.

Al met al is dus geen dag hetzelfde en vaak zitten er net iets te weinig uren in de dag om alles af te ronden zoals we graag zouden willen maar gelukkig volgt er dan snel weer een nieuwe dag.

Door |2018-10-05T08:42:52+00:00oktober 4th, 2018|Even voorstellen..|1 Reactie

Eén reactie

  1. Rita Oosterloo oktober 5, 2018 om 11:19 pm - Antwoorden

    Lekker vlot en duidelijk uitgelegd wat jullie bezig houdt op een dag. Voel me direct welkom.

Geef een reactie