Loading...

Maak kennis met.. Front Office

//Maak kennis met.. Front Office

Maak kennis met.. Front Office

Receptie Lumen Hotel & Events

Front Office Lumen Hotel & Events

De Front Office, ofterwijl de receptie.…het hart, de regelaars, het visitekaartje en de duizendpoot van Lumen Hotel & Events.

Hoe onze dag begint…
De wekker gaat bij de meesten om 05:45 en om 06:50 staan wij paraat voor de overdracht met onze collega nachtreceptionist. Wij zijn vroeg uit de veren maar ook is een groot deel van het hotel al ontwaakt. De eerste gast staat al bij de balie om uit te checken, ondertussen even de kassa tellen en de checklist van de Front Office klaarleggen.

De telefoon rinkelt en de check out begint al vroeg. Dat is niet alleen een kamerpas inleveren en ‘afmelden’, iedere gast is uniek en ook de betaling van iedere gast is weer anders. De ene kamer is al betaald, de ander mag op rekening naar een bedrijf, de ander heeft een deel vooruitbetaald via Ideal, bij weer een ander mogen alleen de kosten van logies, ontbijt en stadsbelasting van de creditcard worden belast, etc.  Dit moet allemaal verwerkt worden in het systeem, dus tik tik tik tik. We zijn gek op tikken en bellen en moeten al goed opletten op de vroege morgen.

Nadat de check out voorbij is beginnen we aan onze mailbox. Deze zit al bomvol met reserveringen, aanvragen etc vanuit de nachtdienst. Alle reserveringen komen binnen per telefoon of per email, en met 125 kamers gaat dit de hele dag door. We bemannen de receptie soms met 1 persoon en soms met 2 personen, afhankelijk van de drukte maar met hoeveel we ook staan, vervelen doen we ons nooit!

Maar er is meer..
Naast contact met hotelgasten er ook veel intern contact met allerlei afdelingen: er worden bloemen bezorgd, ringgg naar operations en vragen waar ze naar toe moeten, de slagboom werkt niet naar behoren, ringgg naar onze huismeester, een gast wil graag dat zijn kamer wordt omgebouwd van een double naar een twin, ringgg huishouding, een gast vraagt zich af hij roomservice ontbijt kan krijgen, ringgg restaurant.

Natuurlijk is er ook veel contact met externe partijen. Een gast wil een taxi, een monteur komt voor een sleutel in het stadion, de Hanos belt dat een product niet leverbaar is, Isala belt dat het druk is op het parkeerterrein, een leverancier probeert wat te verkopen aan de balie, er is een aanvraag voor een grote groep kamers en we moeten ze opsplitsten naar een ander hotel. Ga zo maar door! Daarnaast vullen we ook de koffie, thee en pennen op de kamer bij.

En dit is nog lang niet alles, zoals je misschien merkt kunnen wij helaas niet in dit stukje omschrijven wat het vak front-office inhoudt. Het is gigantisch veelzijdig vak en daarom is het ook zo leuk! Wij houden er van om gasten in de watten te leggen en de verwachtingen te overtreffen van de gast, alles is mogelijk! Wij vinden het leuk om allerlei zaken te regelen, de gastvrijheid toe te passen en je krijgt alles mee van het prachtige bedrijf.

Verder is het nooit saai, er gebeurd elke dag wel iets bijzonders!

Door | 2018-05-02T12:12:46+00:00 mei 2nd, 2018|Even voorstellen..|0 Reacties

About the Author:

Geef een reactie